[:en]

The self-employed will be able to claim state aid of up to 80% of profits during the month-long lockdown, Chancellor Rishi Sunak has announced.

The rise is up from the current 40%, and will mean £4.5bn of government support for the self-employed between November and January, he said.

Prime Minister Boris Johnson has faced a backlash from within his own party over the new lockdown.

That criticism included not doing enough to help the self-employed.

It was also announced that businesses will continue to be able to apply to banks for government-backed support loans until 31 January, compared with a previous 30 November deadline for some of the programmes.

England will enter a second lockdown on Thursday, which will close restaurants, pubs and non-essential shops until at least 2 December, although unlike the first lockdown in late March and April, schools will stay open for all pupils.

Freelancers excluded

Under the Self-Employed Income Support Scheme (SEISS), eligible workers can currently claim support covering 40% of their average earnings from last year to cover a period of three months, capped at £3,750.

The new enhanced scheme will open for applications from the end of November, and cover 80% of trading profits for that month. Including the new higher November grant, it means the November-January payment will be at 55% of profits, up to a maximum of £5,160.

However, as eligibility criteria will be the same as for previous grants, critics said it still meant as many as 2.9 million freelancers, contractors and newly self employed people would remain excluded.

The Association of Independent Professionals and the Self-Employed (IPSE) said the new measures will give “vital support” to some, but accused the government of still “wilfully ignoring a third of self-employed”.

Derek Cribb, the group’s chief executive, said it was important to note the enhanced 80% rate only covered November, mirroring the extended furlough scheme. “It is vital that if the furlough scheme is extended, SEISS should be adjusted accordingly,” he said.

Support gaps

“It is deeply troubling that the government has still not fixed the devastating gaps in SEISS, despite urgent recommendations from the Treasury Select Committee. After so many calls to resolve the problems, it now looks as if the government is wilfully ignoring a third of the self-employed.

“The first lockdown drastically undermined self-employed incomes, and the gaps in government support led to the biggest drop in self-employed numbers on record.

“Unless government wakes up to the problem and supports all the self-employed, the second lockdown will accelerate the decline and hollow out swathes of this vital sector.”

The Federation of Small Businesses (FSB) also warned that too many self-employed people remain excluded. FSB chairman Mike Cherry said: “This is a five-million strong community that drives our economy forward, but the government has insisted that large swathes of it do not warrant any help where income is concerned.

“We have sadly already seen 250,000 self-employed people stop working and become economically inactive, a figure which is set to continue rising.

“Fundamentally, the business support landscape still remains too much of a mixed picture – a fact made all the more concerning given that this fresh lockdown in England is taking effect during the critical festive season.”

Monday’s announcement increases help for many people – but, then again, many people still say it is not nearly enough.

The National Audit Office said last week up to 2.9 million people have been excluded from both the Coronavirus Job Retention Scheme and the Self-Employed Income Support Scheme since March – some newly self-employed, others set up as limited companies and still others denied furlough.

NAO head Gareth Davies said it was “clear that many people have lost earnings and have not been able to access support”. Some have had little or no income for months, ineligible even for benefits. Yet they’ve paid their taxes and say they deserve the same level of support as everyone else.

According to the ExcludedUK Facebook group, of 2,400 members in a recent poll, 79% described themselves as having trouble sleeping, 81% as being anxious or stressed, 58% had low self-esteem, 48% were depressed; and 14% had had suicidal thoughts – over three times the norm in the wider population.

The cross-party Treasury Committee said in June these exclusions “cannot be right” and Sir Keir Starmer told the CBI conference today the chancellor must close the gaps in support. But so far those gaps remain wide open.

[:hu]

Az önfoglalkoztatók a nyereség 80% -áig állami támogatást igényelhetnek a hónapos zárlat alatt – jelentette be Rishi Sunak kancellár.

Az emelkedés meghaladja a jelenlegi 40% -ot, és 4,5 milliárd font kormányzati támogatást jelent az önálló vállalkozók számára november és január között – mondta.

Boris Johnson miniszterelnök saját pártjának visszahatásával nézett szembe az új lezárás miatt.

E kritika magában foglalta azt is, hogy nem tettünk eleget az önálló vállalkozók megsegítésére.

Azt is bejelentették, hogy a vállalkozások január 31-ig továbbra is kormányzati támogatású hitelekért folyamodhatnak a bankokhoz, szemben a programok egy részének korábbi november 30-i határidejével.

Anglia csütörtökön megkezdi a második zárolást, amely legalább december 2-ig bezárja az éttermeket, kocsmákat és a nem alapvető üzleteket, bár a március végén és áprilisban lezárt első zárlattól eltérően az iskolák nyitva maradnak minden tanuló számára.

Szabadúszók kizárva

Az önálló vállalkozói jövedelemtámogatási rendszer (SEISS) keretében a jogosult munkavállalók jelenleg igényelhetnek támogatást, amely a tavalyi átlagkeresetük 40% -át fedezi, három hónapos időszakra, 3750 fontra korlátozva.

Az új továbbfejlesztett rendszer november végétől nyílik meg az alkalmazások számára, és fedezi az adott hónap kereskedési eredményének 80% -át. Az új magasabb novemberi támogatást beleszámítva ez azt jelenti, hogy a november-januári kifizetés a nyereség 55% -át teszi ki, legfeljebb 5 160 fontig.

Mivel azonban a jogosultsági kritériumok megegyeznek a korábbi támogatásokkal, a kritikusok szerint ez még mindig azt jelenti, hogy 2,9 millió szabadúszó, vállalkozó és újonnan önálló vállalkozó továbbra is kizárt.

A Független Szakemberek és Önálló Foglalkozók Szövetsége (IPSE) szerint az új intézkedések némelyeknek “létfontosságú támogatást nyújtanak”, de azzal vádolták a kormányt, hogy még mindig “szándékosan figyelmen kívül hagyja az önálló vállalkozók harmadát”.

Derek Cribb, a csoport vezérigazgatója szerint fontos megjegyezni, hogy a megemelt 80% -os ráta csak novemberre vonatkozott, tükrözve a kiterjesztett furlough rendszert. “Létfontosságú, hogy a furlough rendszer meghosszabbítása esetén a SEISS-t ennek megfelelően módosítsák” – mondta.

Támogatási rések

“Mélységesen aggasztó, hogy a kormány a Pénzügyminisztérium Választott Bizottságának sürgős ajánlásai ellenére még mindig nem orvosolta a SEISS pusztító hiányosságait. Annyi felhívás után, hogy megoldja a problémákat, most úgy tűnik, mintha a kormány szándékosan figyelmen kívül hagyná a egyéni vállalkozó.

“Az első lezárás drasztikusan aláásta az önálló vállalkozók jövedelmeit, és a kormányzati támogatás hiányai az önálló vállalkozók számának legnagyobb csökkenését eredményezték.

“Hacsak a kormány nem ébred fel a problémára és támogatja az összes önálló vállalkozót, a második lezárás felgyorsítja ennek a létfontosságú ágazatnak a hanyatlását és kiüríti a sorokat.”

A Kisvállalkozások Szövetsége (FSB) arra is figyelmeztetett, hogy túl sok önfoglalkoztató marad kirekesztve. Az FSB elnöke, Mike Cherry elmondta: “Ez egy ötmillió erős közösség, amely előremozdítja a gazdaságunkat, de a kormány ragaszkodott ahhoz, hogy ennek nagy része nem indokol semmilyen segítséget a jövedelem tekintetében.

“Sajnos már láttuk, hogy 250 000 önfoglalkoztató abbahagyja a munkát és gazdaságilag inaktívvá válik, ami várhatóan tovább fog növekedni.

“Alapvetően az üzleti támogatási helyzet továbbra is túl vegyes kép – a tény annál is inkább aggasztóvá vált, tekintettel arra, hogy ez a friss leállás Angliában a kritikus ünnepi időszakban lép életbe.”

A hétfői bejelentés sok ember számára növeli a segítséget – de megint sokan még mindig azt mondják, hogy ez közel sem elég.

Az Állami Számvevőszék közölte, hogy a múlt héten március óta legfeljebb 2,9 millió embert zártak ki mind a koronavírus-munkahelymegtartó rendszerből, mind az önálló vállalkozói jövedelemtámogatási rendszerből – néhány újonnan önálló vállalkozó, más részvénytársaságként alapított, és mások tagadták a furlough-t .

Gareth Davies, az NAO vezetője szerint “egyértelmű, hogy sok ember elvesztette a keresetét, és nem tudott hozzáférni a támogatáshoz”. Egyesek hónapok óta alig vagy egyáltalán nem rendelkeznek jövedelemmel, még ellátásokra sem jogosultak. Mégis befizették az adót, és azt mondják, hogy ugyanolyan szintű támogatást érdemelnek, mint mindenki más.

Az ExcludedUK Facebook csoport szerint egy friss közvélemény-kutatásban 2400 tagból 79% úgy jellemezte magát, hogy alvászavarral küzd, 81% -uk szorongó vagy stresszes, 58% -uk alacsony önértékeléssel, 48% depressziós; 14% -uknak pedig öngyilkossági gondolatai merültek fel – több mint háromszor akkora, mint a szélesebb populációban.

A pártok közötti kincstári bizottság júniusban kijelentette, hogy ezek a kizárások “nem lehetnek helyesek”, és Sir Keir Starmer a mai CBI konferencián elmondta, hogy a kancellárnak fel kell számolnia a támogatási hiányosságokat. De eddig ezek a rések továbbra is nyitottak.

[:]

Találatok: 126

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail-címet nem tesszük közzé.