Here we try to answer questions you may have about driving and using your car during the coronavirus outbreak. We’ll keep this page as up to date as possible – and we’ve also included links to other websites for further information.

Important – the following does not constitute health advice, and official advice from the Government about travel and transport can change at any time. For the latest information and advice on the coronavirus (COVID-19) outbreak always check official sources including GOV.UK and NHS.UK.

What is ‘essential travel’?

As of 24 March 2020, the Government advice is to “stay at home and away from others” until further notice, apart from for essential reasons. Essential reasons are:

  • shopping for basic necessities, such as trips to the supermarket or other food stores, as infrequently as possible (social distancing still applies)
  • trips to pharmacies for any medical need
  • to provide care or to help a vulnerable person; and
  • for key workers travelling for work, but only where this is absolutely necessary and where the work cannot be done from home

The RAC advises drivers against all but essential travel.

Can I use my car to drive to a park for exercise?

You shouldn’t use your car in this way. In line with Government advice, you should only leave your home for exercise. But we suggest using your garden for this (if you have one) or leaving your home on foot or by bike. As always, you should stay more than two metres away from others.

Can I use my car to go and see family and friends to check they are okay?

The Government is clear that you should only do this if you’re providing care or helping a vulnerable person. All other contact should be made by phone or internet instead.

We have Easter plans which involve travel – can we still use the car for these trips?

No. This doesn’t fit the criteria set out by the Government – you should stay at home. Read the full guidance at GOV.UK.

Should I share my car with other people?

Solo journeys are strongly advised at the moment. For instance, if you’re going to buy essential supplies from the shops. If you do need to share a car, you should only do so with members of your household.

Is it safer to use my car than public transport or taxis?

If you have access to a car, you may prefer to use this at the moment. But remember, you should only leave home for very limited reasons.

Should I use a car if I’m self-isolating?

If you have any symptoms of the coronavirus, the Government says you and everyone in your household must self-isolate at home. They advise against going out even to buy food or other essentials – you should call on family and friends from other households to help, and make use of home delivery services if possible.

Car care and support provided by the RAC

Will the RAC be there for me if I need to use my car and it doesn’t start or breaks down?

The RAC is still here for customers’ essential journeys wherever they break down. For the latest information on our service, read our response to COVID-19 page.

I’m worried my car won’t start when I need it to – what can I do?

If you don’t need to make an essential journey in your vehicle, you should stay at home. If you need to use your vehicle and it doesn’t start, you can still call us for assistance.

If you keep your car in a garage, you may want to consider using a trickle charger which uses electricity to keep a battery charged,

I have a flat tyre but need to use my car – what do I do?

You have a number of options.

Many garages are still open, so you could use a service like RAC Tyres which allows you to order tyres online and get them fitted at a garage, or one that will come out and fit tyres at your home.

The RAC can also help for those making essential journeys – please contact us as normal. Our response to COVID-19 page provides updates on our service at this time.

I have a cracked windscreen – what do I do?

Speak to your motor insurer first. They can tell you about your policy entitlement and any costs, and tell you how your windscreen can be fixed or replaced.

Remember, driving with a cracked windscreen can be dangerous, so you shouldn’t risk driving – if you do, you could be prosecuted. Find out more about the law and the risks of driving with a cracked windscreen.

One or more of my car’s head/tail/brake lights have failed, what do I do?

Some bulbs need to be fitted by a garage, but others can be bought and fitted by high street retailers. In some cases, you may be able to fit bulbs yourself if you are careful.

First, check your car manual to find out the exact specification of the bulb(s) you need. Then look at your options for buying and getting them fitted.

If you’re buying bulbs online, make sure you use a reputable retailer and look for brand names you can trust. This helps to ensure the bulb performs properly.

I’ve noticed lots of pumps out of service in petrol stations. Is there enough petrol and diesel to go around?

The impact of the Government’s ‘stay at home’ rule means far fewer people are using their cars at the moment. So yes, there should be more than enough fuel to go around.

Is it safe for me to use petrol pumps / electric vehicle chargers?

Take sensible precautions here. Always use disposable gloves provided when handling fuel pumps and consider using the ‘pay at pump’ facilities where possible to reduce your contact with other people. For electric vehicle drivers, consider using disposable gloves. If you don’t use gloves, avoid touching your face afterwards and always wash your hands thoroughly as soon as you can.

My car’s MOT is due but I can’t leave the house – what do I do?

The Government has issued advice to drivers whose MOTs are due between now and 29 March 2020. They have issued separate advice for those whose MOTs are due from 30 March onwards.

For those with cars, vans and motorcycles, if your MOT is due from 30 March 2020 the Government has announced that you will automatically receive a six-month extension. But your vehicle must still be kept in a roadworthy condition. You can find out more about how to do this at GOV.UK.

Some garages offer a collect-and-return service, which means you won’t need to take the car for an MOT yourself – check with you preferred garage to see if they offer this.

Another option, so long as your car is off the road and you don’t plan on using it in the near future, is to declare it ‘SORN’. You could then take it for its MOT test once your period of self-isolation is over.

My car is due a service but I can’t leave the house – what do I do?

You will need to re-book your car’s service until such time as you can safely drive it to take it to a garage.


I need to tax my car but can’t as the MOT expired while I’ve been self-isolating – what do I do?

Your car will still need to be taxed. We understand the DVLA will be updating its systems to allow vehicles to be taxed, even if the MOT is expired and is subject to the six-month extension announced on 25 March 2020.

Motor insurance

If I’m not using my car, do I still need to insure it?

Yes. Cars need to be insured even if they are not being driven right now. However, you can choose to declare your vehicle as off the road by making it ‘SORN’.

Driving tests and lessons

I’m about to take my driving test. Will it still go ahead?

Theory tests due to take place between now and Monday 20 April have been suspended, as announced by the Driving and Vehicle Standards agency (DVSA). You will automatically get a refund, and you’ll need to book a new theory test from 21 April onwards.

Practical driving tests are suspended for up to three months, until later in June. You’ll get an email to tell you when it’s been rebooked. You can also cancel your test and get a full refund.

If you’re a critical worker, you can still get an emergency test by contacting the DVSA.

Can I still have my normal driving lessons?

No. You should postpone driving lessons as these are not essential journeys. Speak to your driving instructor as soon as possible.


Mi az „alapvető utazás”?

2020. március 24-től a kormány azt tanácsolja, hogy “otthon maradjon és távol maradjon” a további értesítésig, alapvető okok kivételével. Lényeges okok:

az alapvető szükségletek, például a szupermarketekbe vagy más élelmiszerboltokba történő bevásárlás, a lehető legkevesebb alkalommal (a társadalmi távolság továbbra is érvényes)
utazás gyógyszertárakba bármilyen orvosi igény esetén
gondozás vagy segítségnyújtás kiszolgáltatott személyek számára; és
kulcsfontosságú munkavállalók számára, akik munkába utaznak, de csak ott, ahol ez feltétlenül szükséges, és ahol a munka nem végezhető otthonról
A RAC a járművezetőket minden lényeges utazás kivételével tanácsolja.

Használhatom autómmal parkhoz vezetni testmozgáshoz?

Nem szabad ilyen módon használni az autóját. A kormány tanácsaival összhangban otthonát csak testmozgás céljából hagyhatja el. Javasoljuk azonban, hogy használja ezt a kertet (ha van ilyen), vagy hagyja el otthonát gyalog vagy kerékpárral. Mint mindig, több mint két méterre kell maradnia másoktól.

Használhatom autómmal, hogy elmenjek és megnézem a családot és a barátokat, hogy ellenőrizzék, rendben vannak-e?

A kormány egyértelmű, hogy ezt csak akkor szabad megtennie, ha gondozást nyújt vagy kiszolgáltatott személyeket segít. Az összes többi kapcsolatot inkább telefonon vagy interneten kell felvenni.

Húsvéti terveink vannak, amelyek utazással járnak – használhatjuk-e az autót még ezekre az utakra?

Nem. Ez nem felel meg a kormány által meghatározott kritériumoknak – otthon kell maradnia. Olvassa el a teljes útmutatást a GOV.UK webhelyen.

Meg kellene osztanom autóm másokkal?

Jelenleg erősen ajánlott az egyéni utazások. Például, ha alapvető kellékeket vásárol az üzletekből. Ha meg kell osztania egy autót, akkor ezt csak a háztartásának tagjaival szabad megtennie.

Biztonságosabb az autóm használata, mint a tömegközlekedés vagy a taxik?

Ha hozzáfér egy autóhoz, akkor inkább ezt használja. De ne felejtse el, hogy csak nagyon korlátozott okokból szabadon hagynia otthonát.

Használnom kellene autót, ha önszigetelő vagyok?

Ha bármilyen tünete van a koronavírusnak, a kormány szerint Önnek és minden háztartásának önállónak kell elszigetelnie otthonát. Azt tanácsolják, hogy ne távozzanak még élelmiszert vagy egyéb nélkülözhetetlen eszközt – hívjanak fel a háztartások családtagjait és barátjait, hogy segítsenek, és lehetőleg vegyenek igénybe házhozszállítási szolgáltatásokat.

Autóápolás és támogatás a RAC által

Ott lesz a RAC, ha használnom kell az autómat, és nem indul el, vagy nem bomlik?

A RAC továbbra is itt van az ügyfelek alapvető utazásain, bárhol is lebontják őket. A szolgáltatással kapcsolatos legfrissebb információkat a COVID-19 oldalra adott válaszunkban olvashatja.

Attól tartok, hogy az autóm nem indul el, amikor szükségem van rá – mit tehetek?

Ha nem kell alapvetően megtennie a járművet, otthon kell maradnia. Ha a járművet kell használnia, és nem indul el, akkor is hívhat minket segítségért.


Ha autóját garázsban tartja, érdemes fontolóra vennie egy olyan töltőkészülék használatát, amely elektromos áramot használ az akkumulátor feltöltéséhez,
Van gumiabroncsom, de használnom kell az autómat – mit tegyek?

Számos lehetősége van.

Sok garázs még nyitva van, így használhat olyan szolgáltatást, mint például a RAC Gumiabroncsok, amely lehetővé teszi az gumiabroncsok online megrendelését és a garázsba történő felszerelését, vagy pedig azt, amelyik otthon kijön és megfelel a gumiabroncsoknak.

A RAC segítséget nyújthat azok számára is, akik alapvető utazást hajtanak végre – kérjük, szokásos módon vegye fel velünk a kapcsolatot. A COVID-19 oldalra adott válaszunk jelenleg frissíti szolgáltatásainkat.

Repedt szélvédő van – mit tegyek?

Először beszéljen a gépjármű-biztosítóval. Elmondhatják a kötvényjogosultságodról és a költségekről, és elmondhatják a szélvédő rögzítésének vagy cseréjének módját.

Ne feledje, hogy a repedezett szélvédővel történő vezetés veszélyes lehet, ezért nem kockáztatnia kell a vezetéssel – ha igen, akkor büntetőeljárást vonhat maga után. Tudjon meg többet a törött szélvédővel történő vezetésről és a törvényről.

Egy vagy több kocsim fej / hátsó / fék lámpája meghibásodott, mit tegyek?

Néhány izzót garázsban kell felszerelni, mások pedig utcai kiskereskedők vásárolhatnak és szerelhetnek be őket. Bizonyos esetekben óvatosan viselheti magát az izzókat.

Először ellenőrizze az autó kézikönyvét, hogy megtudja a szükséges izzó (k) pontos specifikációját. Ezután nézd meg a vásárlás és felszerelés lehetőségeit.

Ha izzókat vásárol online, győződjön meg róla, hogy megbízható viszonteladót használ, és keressen megbízható márkaneveket. Ez elősegíti az izzó megfelelő működését.

Észrevettem, hogy sok szivattyú nem működik benzinkutakban. Van elég benzin és dízel, hogy körbejárja?

A kormány „otthon maradása” szabályának hatása azt jelenti, hogy jelenleg sokkal kevesebb ember használja autóját. Tehát igen, többnek kell lennie az üzemanyagnak, hogy körbejárhassuk.

Nem biztonságos benzinszivattyúkat / elektromos járműtöltőket használni?

Tegyen itt ésszerű óvintézkedéseket. Az üzemanyag-szivattyúk kezelésekor mindig használjon eldobható kesztyűt, és fontolja meg a „fizetés a szivattyúnál” létesítményeket, ahol lehetséges, hogy más emberekkel való érintkezését csökkentse. Elektromos járművezetőknél fontolja meg az eldobható kesztyűk használatát. Ha nem használ kesztyűt, ne érintse meg az arcát utána, és mindig alaposan mosson kezet, amint csak lehetséges.

Az autóm MOT-jének esedékessége van, de nem tudok elmenni a házból – mit tegyek?

A kormány tanácsot adott azoknak a járművezetőknek, akiknek MOT-je 2020 és március 29. között esedékes. Külön tanácsot adtak azoknak a vezetőknek, akiknek MOT-je március 30-tól esedékes.

Autókkal, kisteherautókkal és motorkerékpárokkal rendelkezők esetében, ha az Ön MOT-je 2020. március 30-tól esedékes, a kormány bejelentette, hogy automatikusan hat hónapos meghosszabbítást kap. De a járművet továbbra is közúti állapotban kell tartani. További információt arról, hogyan lehet ezt megtenni, a GOV.UK webhelyen találhatja meg.

Egyes garázsok gyűjtő és visszaküldő szolgáltatást kínálnak, ami azt jelenti, hogy Önnek nem kell magával vinnie az autót MOT-hez – ellenőrizze a kívánt garázsban, hogy kínálják-e ezt.

Egy másik lehetőség, ha autója nincs úton, és nem tervezi a közeljövőben történő használatát, akkor „SORN” -nek nyilvánítja. Ezután elvégezheti a MOT-tesztre, ha az ön-elszigetelődés ideje lejár.

Az autóm szerviznek köszönhető, de nem tudok elmenni a házból – mit tegyek?

Addig kell átfoglalnia autója szolgálatát, amíg biztonságosan meghajthatja, hogy egy garázsba vigye.

Adót kell fizetnem az autómmal, de nem tudok, mivel a MOT lejárt, miközben én önzártam magam – mit tegyek?

Az autóját továbbra is adóztatni kell. Megértjük, hogy a DVLA frissíti rendszereit, hogy lehetővé tegye a járművek adóztatását, még akkor is, ha a MOT lejárt, és a 2020. március 25-én bejelentett hat hónapos meghosszabbítás hatálya alá tartozik.

Ha nem használom az autómat, továbbra is biztosítanom kell azt?

Igen. Az autókat akkor is biztosítani kell, ha éppen nem vezetik őket. Ennek ellenére dönthet úgy, hogy a járműjét SORN-ra állítja.

Meg fogom tenni a vezetői tesztet. Még mindig megy tovább?

A Vezetési és Jármű Szabványügyi Ügynökség (DVSA) bejelentette, hogy a mostantól április 20., hétfő között zajló elméleti teszteket felfüggesztették. Ön automatikusan visszatérítést kap, és április 21-től új elméleti vizsgát kell lefoglalnia.

A gyakorlati vezetési vizsgákat legfeljebb három hónapra lehet felfüggeszteni, később júniusig. Kapsz egy e-mailt, amelyben értesítik, amikor újrafoglalják. Ön is törölheti a tesztet, és teljes visszatérítést kaphat.

Ha kritikus munkavállaló vagy, akkor még vészhelyzeti tesztet kaphat, ha kapcsolatba lép a DVSA-val.

Még mindig megszerezhetem a szokásos vezetési óráimat?

Nem. A vezetési órákat el kell halasztania, mivel ezek nem nélkülözhetetlen utazások. A lehető leghamarabb beszéljen a vezetési oktatóval.


Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail-címet nem tesszük közzé.