[:en]

Businesses that have furloughed staff during the coronavirus pandemic must now start contributing to the government’s job retention scheme.

From Saturday, firms must pay national insurance and pension contributions until the scheme ends in October.

But the Federation of Small Businesses warned the government not to “pull up the business support drawbridge” and said more help was needed to save jobs.

The government said millions of jobs have been saved because of the scheme.

It comes as some businesses face putting workers back on furlough after plans to ease lockdown in England were halted by Prime Minister Boris Johnson on Friday.

Latest figures from the government show 9.5 million jobs – a third of the private sector work force – have been furloughed during the pandemic, at a cost of £31.7bn to the Treasury.

However, the Resolution Foundation said fewer than 4.5 million workers were currently on the scheme, down from a high of nearly eight million in April.

The think tank warned that winding the scheme down “carries the real risk of increased redundancies”, echoing concerns raised earlier this week that it could push unemployment to 10% this year.

And the Federation of Small Businesses warned the government more help, not less, help was needed to save jobs.

“Even with critical emergency measures in place, jobs are sadly being lost in the here and now,” said FSB chairman Mike Cherry.

“Further targeted support for those [businesses] having to remain shut is urgently needed, especially in areas where local lockdowns are in place.”

‘Stark choice’

The job retention scheme was introduced by the Treasury at the beginning of the pandemic to prevent mass redundancies and was originally intended to last until the end of July.

Under the scheme, workers get 80% of their salaries paid for by the government – up to £2,500 a month.

The Resolution Foundation said the changes from Saturday will cost employers an average of £70 a month – or 5% of the employees’ pre-furloughed pay.

Dan Tomlinson, senior economist at the think tank, said the scheme had protected family incomes and prevented “catastrophic levels of unemployment”.

But he said millions of employees are currently without work – particularly in sectors such as hospitality and leisure – and called for the government to phase out support for these “hardest-hit” sectors more slowly due to a heightened risk of unemployment.

Labour’s shadow business secretary, Ed Miliband, said businesses “now face the stark choice of letting go of their staff or facing a hefty financial burden to keep them on”.

He called on the government to abandon the blanket withdrawal of the furlough scheme for all businesses in October.

It comes as businesses in England expecting to reopen this weekend were told they will now have to wait at least another fortnight because of a rise in coronavirus cases.

Casinos, bowling alleys, skating rinks and close-contact beauty treatments are among those to be affected by the latest changes.

A Treasury spokesman said: “We said at the start of the crisis that we couldn’t save every job – but it’s clear that the furlough scheme has saved millions of them – and now many people who’ve been furloughed are able to return to work.

“That’s good for the economy, but more importantly it’s good for individuals, their families and communities.”[:hu]

Azoknak a vállalkozásoknak, amelyek a koronavírus-járvány idején felbukkantak a személyzettel, most meg kell kezdeniük a hozzájárulást a kormány munkahely-megtartási rendszeréhez.

Szombattól kezdve a cégeknek október végéig fizetnek nemzeti biztosítási és nyugdíjjárulékokat.

A Kisvállalkozások Szövetsége azonban figyelmeztette a kormányt, hogy ne húzza fel az üzleti támogatási vonalot, és kijelentette, hogy további segítségre van szükség a munkahelyek megmentéséhez.

A kormány szerint a rendszer miatt több millió munkahely menthető meg.

Úgy tűnik, hogy néhány vállalkozásnak szembe kell helyeznie a munkavállalókat a háborúval, miután pénteken Boris Johnson miniszterelnök megállította az angliai lezárás megkönnyítését célzó terveket .

A kormány legfrissebb adatai azt mutatják, hogy 9,5 millió munkahely – a magánszektor munkaerőének egyharmada – hátrányos helyzetbe került a világjárvány idején, 31,7 milliárd font költséggel a Kincstár számára.

Resolution Foundation azonban kijelentette, hogy kevesebb, mint 4,5 millió munkavállaló vesz részt a rendszerben, az áprilisi közel nyolc millió főből.

A gondolkodóközpont figyelmeztette, hogy a rendszer megszüntetése “magában hordozza a megnövekedett elbocsátások kockázatát”, és visszhangozza a hét elején felvetett aggodalmakat, miszerint az idén a munkanélküliség 10% -ra tehetõ.

És a Kisvállalkozók Szövetsége figyelmeztette a kormányt, hogy több segítségre, nem kevésbé, segítségre legyen szükség a munkahelyek megmentéséhez.

“Még a kritikus sürgősségi intézkedések mellett is sajnos elvesznek munkahelyek itt és most” – mondta Mike Cherry, az FSB elnöke.

“Sürgősen további célzott támogatásra van szükség azoknak a vállalkozásoknak, akiknek bezárniuk kell, különösen azokon a területeken, ahol a helyi zárolások vannak érvényben.”

„Stark választás”

A munkahelymegtartási rendszert a Pénzügyminisztérium vezetett be a világjárvány kezdetén a tömeges elbocsátások megakadályozása érdekében, és eredetileg július végéig tartott szándékában.

A rendszer értelmében a munkavállalók a kormány által fizetett fizetésük 80% -át kapják – havonta 2500 £ -ig.

A Szanálási Alapítvány szerint a szombati változások átlagosan havi 70 fontba kerülnek a munkaadóknak – vagyis a munkavállalók előzetesen kiszabadított fizetésének 5% -áért.

Dan Tomlinson, a gondolkodóközpont vezető közgazdásza azt mondta, hogy a rendszer megóvta a családi jövedelmeket és megakadályozta a “katasztrófa nélküli munkanélküliségi szintet”.

De azt mondta, hogy a munkavállalók milliói jelenleg munkanélküliek – különösen olyan területeken, mint a vendéglátás és a szabadidő -, és felszólította a kormányt, hogy lassabban szüntesse meg a „leginkább sújtott” ágazatok támogatását a fokozott munkanélküliség kockázata miatt.

A Labour árnyék üzleti titkára, Ed Miliband azt mondta, hogy a vállalkozások “szembesülnek azzal a határozott választással, hogy elengedik munkatársaikat, vagy pedig heves pénzügyi terhekkel néznek szembe a tartásuk érdekében”.

Felszólította a kormányt, hogy októberben hagyjon fel minden vállalkozás számára az általános rendszer visszavonásáról.

Úgy tűnik, hogy a hétvégén újbóli megnyitást váró angliai vállalkozásoknak azt mondták, hogy most legalább egy hetet kell várniuk, mert a koronavírusos esetek száma növekszik.

A kaszinók, a tekepályák, a korcsolyapályák és a szoros érintkezésű szépségápolási kezelések azok, akiket a legújabb változások érintnek.

Egy kincstári szóvivő elmondta: “A válság kezdetén azt mondtuk, hogy nem tudunk minden munkát megmenteni – de egyértelmű, hogy a háború rendszer millióit mentte meg őket – és most sok ember, akit elszenvedtek, visszatérhet munka.

“Ez jó a gazdaság számára, de ami még fontosabb, az egyének, családjaik és közösségeik számára is jó.”[:]

Találatok: 76

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail-címet nem tesszük közzé.